What to do in Amed

01:57

Amed je majhna ribiška vasica na severovzhodu Balija.
Turistično še ni močno razvita, zato življenje poteka počasi, po ustaljenih navadah.
Stanovala sva pri družini, ki ponuja le nekaj apartmajev, skupno teraso, bazen in restavracijo.
Že prvo noč so naju prepričali s svojo kuharijo :)
Tudi sicer je ponudba nastanitev pestra in "resorti" so majhni. Prijetno je.

Vsako jutro se ob 3h zjutraj ribiči odpravijo na ribolov. Med zajtrkom, okoli 9h ure sva jih vsako jutro opazovala, kako se s svojimi lepo vzdrževanimi in pisanimi jadrnicami vračajo na obalo.

Obala je vulkanska, črna, kar omogoča zelo dober kontrast in vidljivost za "snorklanje". Od zunaj izgleda malo "strašno" a v resnici je bilo bolj prijetno kot na koralnem in valovitem delu Balija.

V okolici Ameda se nahajajo plantaže riža, kave, kakava, banan, manga, papaje itd.
Večinoma delujejo tako, da jih lahko brezplačno obiščeš, ob izhodu pa svoje izdelke prodajajo. Kljub predragim cenam sva iz vljudnosti nekaj kupila.
p.s.: večino rdečega in črnega riža ter kave pa sva kupila kar v navadni trgovini.

Kava in kakav se pridelujeta v višjih legah. Ob obali v bližini Ameda pa pridelujejo naravno sol. Postopek pa je drugačen kot pri nas. Sol namreč sušijo v izdolbenih deblih dreves.

Z najetim motorjem sva se odpeljala do razgledne točke Jemeluk. Tam se nahaja lokalček, no, bolj trafika s hladilnikom, žarom in radijem :) Najbolj primeren trenutek za obisk je v času sončnega zahoda, ki ga opazuješ v smeri še vedno delujočega vulkana po imenu Mount Agung.

Takšen pa je bil sončni vzhod iz najinega apartmaja v Nalini resortu. Zanj je bilo potrebno vstati ob 5ih zjutraj.

V Amed sva prispela zelo pozno zvečer in bila sva presrečna, da so nama bili pripravljeni še nekaj skuhati. V meniju sva med juhami, glavnimi jedmi in med sladicami opazila kategorijo "Surprise me" in jo izbrala. Tako zelo sva bila navdušena, da sva to "postavko" izbrala vsak dan vsaj enkrat.

Ker sva bila praktično edina gosta smo se hitro spoznali in spoprijateljili tudi s kuharjem - Chef Agosto - ki naju je povabil na kuharski tečaj. Bilo je luštno, poučno in še slastno!
Neverjetno je bilo, kako so se potrudili, kaj vse so pripravili za samo dva udeleženca tečaja! Kuhali smo na terasi, 3 metre od obale, bilo je eno izmed najlepših doživetij na Baliju.

Naučila sva se pripraviti osnovo - chilli sauce, iz katere se naredi pekoča juha s piščancem in gobami (Tom Kha Gai), ribji polpeti po imenu "Fish cake" kot tudi najbolj pogosta balijska jed Chicken Satay.

Prav tako se v bližini Ameda nahaja za naju najlepša znamenitost: Royal Water Palace, ki je poseldično zelo obiskana. Zraven se nahaja tudi bazen za kopanje v "sveti" vodi, tega nisva preizkusila.
Imela pa sva manjši fotošuting :)

V bližini Ameda je možno obiskati še nekaj znamenitosti. Vsak resort ponuja motroje za najem kot tudi "drajverje". Te najameš za cel dan in te lahko peljejo kamorkoli hočeš. Midva sva čas v Amedu raje preživela uživaško in počasi, ker je preprosto tako lepo. Sončni zahodi so pravzaprav povsod na Baliju lepi. Ta je nastal na poti iz Gili otokov proti celini, od koder sva se odpeljala v Amed.

Za zaključek pa še o vremenu. V treh tednih na Baliju v drugi polovici junija nisva niti enkrat potrebovala dolgih hlač ali jopice. Nekajkrat zvečer sva se ogrnila s šalom, pa še to bolj zaradi komarjev.
Deževalo je trikrat in sicer le nekaj ur. Pršilo je morda dvakrat.
Več kot polovica dni je bila super sončnih, ostali so bili delno oblačni, kot na sliki spodaj. Temperatura in vlaga sta bili vseskozi prijetni.